ironmaniacs

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2016

Bra start på lördagen - Ami

Av Ami & Veronica - 22 oktober 2016 11:30


Efter en helt usel kost- och träningsvecka är det dags för lite nya tag. Så skutt upp i morse för att hänga på låset när simhallen öppnade.

Härligt! Helt ensam på crawlbanan. Efter en halvtimme dök en flyt-simmande dam upp men eftersom crawlbanan var två banor fick vi varsin. Sen precis i slutet på mitt pass kom det två crawlande tjejer men då hade jag bara ett par längder kvar. Snacka om skillnad från förra passet. Däremot var det massor med folk i övrigt och motionsbanorna var proppfulla. Känns skönt att folk ändå respekterar crawlbanan.

Ja, 2 kilometers simning blev det. Inledde med 500 meter bröst som uppvärmning. Sen körde jag 1 km crawl. Körde 50m och sen lite vila. Och så fortsatte det. Börjar gå till ett lite bättre lugn nu och blir inte så himla andfådd efter varje längd. Avslutade med 500 meter lugn bröstsim.




Nu hem och fortsätta med äppelmust-tillverkning och sen kommer Veronica med familj över för lite tacomiddag och Ironman-planering. Blir trevligt och nyttigt eftersom jag behöver en spark i aschelet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami & Veronica - 29 september 2019 14:30

Ami:     Loppet som jag fasat över. Som jag överhuvudtaget inte var ens i närheten förberedd för. Men som jag sagt till mig själv att jag ska inte blir ledsen och besviken denna gång. Jag ska INTE fulgråta i mål. Utan ta det för vad det är. Ja...

Av Ami & Veronica - 22 september 2019 09:44

Ami: Mindre än en vecka kvar till Lidingöloppet nu. Och jag inser ju att det kommer bli en kamp. Är inte alls ens i närheten av något uns av en form för att klara 3mil med stoltheten i behåll. Halvmarathon var vidrig, och vad kommer inte då LL...

Av Ami & Veronica - 8 september 2019 09:44

Ami:     Förutsättningarna var ju inte de bästa. Extremt dåligt tränad. Va??? "Du som tränar jämt??" Nej inte nu i sommar. Har varit på långresa i USA och där jag också blev sjuk (inte så illa att det påverkade resan men tillräckligt för att i...

Av Ami & Veronica - 7 september 2019 09:26

Ami; Ja Hua!!! Idag ska vi tassa runt 2.1 mil längs Stockholms gator. Är såååååå långt ifrån i form för den sträckan. En mil kanske men verkligen inte två... Men inställningen är bara att det får bli ett bra långpass och i värsta fall får jag väl ...

Av Ami & Veronica - 1 september 2019 16:02

Ami Bars att ta tjuren vid hornet och sätta igång liksom. Blev över 8km trail-run i riktigt stökig terräng. Himla kul men sjukt jobbigt både för kropp och knopp. Ja, nu är det ju bara att köra på. Bra start. ...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards