ironmaniacs

Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Ami & Veronica - 3 januari 2017 00:12

Veronica;

Varför undviker man det man är dålig på?
Jag har inte varit i simhallen på över en månad, tränar hellre cykel eller löpning.
Så ikväll skulle jag cykla efter jobbet, byter om och så ner i källaren för att nöta sadel...
Men HALLÅ! Cykeln är borta! Den är Borta?!!!
Antiklimax!

Så, eftersom jag sprang igår och aldrig springer 2 dagar efter varandra fick det bli ett crawl pass.
Väl på parkeringen upptäcker jag att batteriet till P-skivan är slut, suck!
Lyckas tillslut få tag på en ny efter mycket om och men. Är det något jag ogillar så är det parkeringsböter.
Väl inne i simhallen hoppar jag ur kläderna och på med baddräkten, men vart tog min handduk vägen? Åh den ligger kvar hemma, jag orkar inte!
Ringer sonen som snällt nog kommer förbi med en ny.

Första 20 längderna är jobbiga och jag har svårt med andningen, VARFÖR är jag då jäkla dålig på att simma?
Vad har jag gett mig in på, IM känns riktigt långt borta.
Så lossnar det, vi är bara 3st kvar i hela simhallen, får jag min egna bana och behöver inte tänka på de andra. Lampor släcks och musiken ljuder ut ur högtalarna. Jag får FLYT.
Jag nöter längd efter längd och så helt plötsligt har jag simmat 1500 meter!
Grattis till lilla mig.

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards