ironmaniacs

Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Ami & Veronica - 11 februari 2017 11:40


Ami:


Har haft en ganska besvärlig vecka. Dels har det varit sjukt mycket jobb och sent hem tillsammans med en massa andra måsten, Sen har jag också haft lite trubbel med bäckenbotten. Har stått hela onsdagen och undervisat och även 3.5 timme i sträck i torsdag. Har nog antagligen stått och spännt mig för jag har fått galet ont i bäckenbotten. Vi som burit barn under en graviditet har ju utsatt denna stackars "upphängningsanordning" till max och ibland blir man ju inte helt återställd. Känner mig nästan som att jag är på väg att vrängas in och ut och har en hel del ont. Inte direkt så att det bidrar till den mest fantastiska träningsmotivationen direkt. Nej, det finns faktiskt två grejer som gör att jag skulle kunna föredragit manligt kön; när man är kissnödig i skogen och det är -20 grader och gällande bäckenbottenproblematik efter graviditet (har hittils inte träffat någon grabb med bäckenbottenproblem efter att de blivit pappa   ). Behöver vara mer i rörelse och inte bli stående helt statiskt helt enkelt. Men det går över efter ett par dagar men det är lite störande det är det.


Därför var det så himla skönt att ta beslutet i morse att ta mig ner till simhallen. Jag tvekade men tänke att jag ger det ett försök iaf. Och dessutom ner till Skogås simhall vilket jag med min tidigare erfarenhet av att ingen kom och öppnade förra lördagsmorgonen jag var nere. Men allt fungerade fintfint och jag köpte faktiskt ett klippkort på 10 gånger där. Gillar att gå ner och simma tidigt på morgonen när resten av familjen sover.


 

Det var lugnt i bassängen. Faktiskt tre som crawlade. Alltid inspirerande med duktiga crawlare tycker jag, speciellt andra tjejer. Inledde med 1000m crawl i lugnt och behagligt tempo. Avslutade med 1000m bröstsim. Glömde min fina polar v800-klocka hemma så det blev till att räkna längder. Tror faktiskt det blev lite mer än 2000m för jag blev lite osäker på var jag låg någonstans så jag satsade på det lägre talet för att inte riskera att simma för kort.


 

Det börjar snart bli dags att öka på sträckan i bassängen. Ska ju faktiskt simma 3800m på Ironman. Tänkte trappa upp i mars med 1500m crawl och 1000m bröstsim för att sedan i april 2000m crawl och 1000m bröstsim. Sen hoppas jag kunna köra näramer 4000m under maj månad innan vi går ut i open water simningen.


Känner fortfarande en hel del oro inför simmomentet på Ironman. Hua. Trångt trångt och kanske vågor och skit...


 

Fick mig en ordentlig dos av inspiration i simhallen idag också. En av tjejerna som crawlade snabbt som tusen bredvid mig i bassängen hade senare i omklädningsrummet en Ironman-tisha på sig. What???    Var bara tvungen att språka lite med henne. Hon och hennes kompis hade kört Ironman i Kalmar förra sommaren. Cool! De rekommenderade verkligen Kalmar. Såååå inspirerande att träffa på andra tjejer som genomfört denna tävling. Synd bara att jag inte hade möjighet att prata mer med dem. Har ju ungefär en miljard frågor... Sen träffade jag på en gammal arbetskompis som var på väg in till simhallen när jag var på väg ut. Hon har slitit rejält med smärtsyndrom under lång tid men var så himla positiv och sprudlande glad över den hälsogivande effekt simningen hade haft för henne. Gav mig också en boost av energi. 


Kändes riktigt bra att åka hem till den sömndruckna familjen, full av energi och redo att ta itu med de vardagliga sysslorna. 



Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards