ironmaniacs

Alla inlägg den 18 februari 2017

Av Ami & Veronica - 18 februari 2017 15:44


Ami:

Startade lördagsmorgonen som vanligt nu för tiden, dvs upp tidigt och ner till simhallen.


Ena Ironman-finisher tjejen från förra veckan var nere och körde denna gången också. Vi delade bana och jag passade på att snacks lite med henne denna gång. Få lite tips och råd liksom. Tydligen var det kylan i vattnet som varit värst. De mäter tempen inne i hamn men ute till havs vid vändningen är det ganska många grader kallare...

Jag körde jag mina 1000 meter crawl ganska lätt men inspirerad som jag blev av mitt simsällskap så crawlade jag 1000 meter till av bara farten. Bra där!!!

Till lunch var det så äntligen dags. Den sista pulverpåsen...


Nu blir det fullt fokus så att jag inte svävar ut alltför mycket och hamnar snett igen. Har vägning på tisdag och då har de första 6 veckorna gått. Sen är det dags att gå in i fas två och nästa 6 veckor...

Ingen har väl missat att våren kommit förbi en vända. Kunde bara inte låta bli att skutta i träningskläderna och ta en runda.


Fasen, det börjar släppa nu så smått. 7 km strax över 6min/km tempo, utan att egentligen behöva ta i så jag höll på att stryka med. Bara liksom skön och behaglig lunk i "vår"-solen. Så himla himla himla skönt att vara på rätt väg nu. Gäller bara att hålla i detta nu. Vilket kan vara lättare sagt än gjort. Men det underlättar ju såklart när vädergudarna ler mot oss...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards