ironmaniacs

Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

Fas 2

Av Ami & Veronica - 28 februari 2017 20:27

   


Ami:

I morgon börjar våren. Japp! Mars är en vårmånad, så är det bara. Oavsett väder och temperatur. Vår! Och 1 mars.


Nu går jag in i fas 2. Tyvärr har det varit en usel transition mellan fas 1 och nu fas 2. Iaf matmässigt. Träningsmässigt också kanske. Fast jag har fått lite frid och harmoni i själen då jag ju laddat batterierna under ett par dagar i vår stuga i Dalarna. Mitt favorit-ställe i världen.


Dessutom fick jag även med mig min favorit-träningskompis. Vi behövde verkligen komma iväg tillsammans ett par dagar, jag och Veronica, och "slippa" triathlon-idrotterna utan bara njuta av lugnet, friska luften och vintern med våra familjer. En kopp kaffe i skidbacken, solen som tittar fram, frost i träden och några timmars egentid i längdspåret.


Men som sagt, i morgon är det 1 mars och start på fas 2. Fas 2 består av 41 tuffa dagar. Med målet att trilla ner (eller snarare släpa sig ner...) under 60-kg strecket.


Se, den 10 april, är det dags för fas 3 som pågår fram till 1 juli som är sista förberedande triathlon-tävling innan Ironman. Men det är sen. Nu är nu. Eller iaf i morgon. Och då kör vi. 41 dagar. Hur svårt kan det vara...?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami & Veronica - 29 september 2019 14:30

Ami:     Loppet som jag fasat över. Som jag överhuvudtaget inte var ens i närheten förberedd för. Men som jag sagt till mig själv att jag ska inte blir ledsen och besviken denna gång. Jag ska INTE fulgråta i mål. Utan ta det för vad det är. Ja...

Av Ami & Veronica - 22 september 2019 09:44

Ami: Mindre än en vecka kvar till Lidingöloppet nu. Och jag inser ju att det kommer bli en kamp. Är inte alls ens i närheten av något uns av en form för att klara 3mil med stoltheten i behåll. Halvmarathon var vidrig, och vad kommer inte då LL...

Av Ami & Veronica - 8 september 2019 09:44

Ami:     Förutsättningarna var ju inte de bästa. Extremt dåligt tränad. Va??? "Du som tränar jämt??" Nej inte nu i sommar. Har varit på långresa i USA och där jag också blev sjuk (inte så illa att det påverkade resan men tillräckligt för att i...

Av Ami & Veronica - 7 september 2019 09:26

Ami; Ja Hua!!! Idag ska vi tassa runt 2.1 mil längs Stockholms gator. Är såååååå långt ifrån i form för den sträckan. En mil kanske men verkligen inte två... Men inställningen är bara att det får bli ett bra långpass och i värsta fall får jag väl ...

Av Ami & Veronica - 1 september 2019 16:02

Ami Bars att ta tjuren vid hornet och sätta igång liksom. Blev över 8km trail-run i riktigt stökig terräng. Himla kul men sjukt jobbigt både för kropp och knopp. Ja, nu är det ju bara att köra på. Bra start. ...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards