ironmaniacs

Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Ami & Veronica - 2 mars 2017 19:14


Ami:


I dag var en bra dag. Visserligen lite stressig då jag for som en skållad råtta mellan mina två jobb för en massa fix. Men jag fick iaf gjort det som jag behövde göra.


När jag väl kom hem var det fortfarande ljust ute och jag gav mig ut på en löprunda med milen som mål. Det gick inte skitsnabbt men jag kom runt hela.


 

Ja. det var jobbigt men jag hade ändå en jäkligt skön känsla. Det gick liksom lätt. Inte lätt som att det inte var jobbigt och jag inte blev trött och anfådd och så, utan lätt som att kroppen samarbetade, hängde med och liksom lirade med huvudet. De brukar sällan, sällan vara överens, mitt huvud och min kropp. Idag var de enade. Och för första gången på länge kände jag mig o-tjock. Inte som ett mumintroll på flykt utan som en triathlet på G.


 

Maten idag har också fungerat bra. Försöker äta 6 gånger per dag under fas 2, ca var 3:e timme. Men med ett begränsat kaloriintag. Ja, en bra dag helt enkelt...


Så detta måste ju firas och belönas. Och som den internet-rabatt-räv jag är så hittade jag ett par nya löparskor med 600kr rabatt. Det sista paret kvar, och som sån jäkla turbralla man är var det sista paret i min storlek. Eller som jag tror är min storlek iaf. De jag springer i nu är 37.5 men jag har ju haft en del trubbel med mina fötter och tår så nu satsade jag på storlek 38.


 

Snygga va? Saucony Guide 9. Jag är ju annars trogen Saucony Omni men nu känner jag mig lite wild´n´crazy och släpper lite på stabilitet och ultra-pronationsskydd och kör på Omnis lillasyster. Den är dessutom 70 gram lättare. kommer bli spännande att känna hur denna sko känns. Men Saucony är lagen. Var otrogen en gång när jag på Löplabbet provade ut ett par nya dojor, Brooks. Det var dessutom svindyra ochg jag var INTE nöjd. Så tillbaka till tryggheten. Men nu som triathlet och allt så är varje gram viktig och jag känner mig som sagt lite äventyrlig efter denna positiva dag. Och med detta rabatt-kap dessutom.   

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards