ironmaniacs

Direktlänk till inlägg 5 mars 2017

Första söndagen i mars

Av Ami & Veronica - 5 mars 2017 21:29


Ami:


Vasaloppet och SVT´s tv-produktion. Ett av årets absoluta höjdpunkter! Upp tidigt (i min ensamhet då övriga familjemedlemmar är både sovmösser och ointresserade) med en si så där sjuttioelva koppar kaffe, mysfilten på benen och njuta av fantastiska prestationer av alla möjliga nivåer. 


 

Det är ju dessutom ännu coolare sedan man faktiskt genomfört stäckan på skidor själv. Visserligen det absolut vidrigaste jag gjort i hela mitt liv. Avskyvärt!!! Hemskt!!! 8 plusgrader och regn i starten. Inga spår överhuvudtaget, varken för eliten eller för oss blåbär. Nej, blääääää! Jag var så lättad när jag efter mer än 11 timmar äntligen slapp lidandet. Har ALDRIG lidit så mycket i hela mitt liv. Och jag har ändå genomgått en graviditet med daglig spysjuka i nästan 9 månader, 12 kirurgiska ingrepp pga skador etc. INGET har varit så fysiskt smärtsamt och överjävligt som dessa timmar i fäders spår.


Veronica däremot tyckte det var härligt. Så härligt så hon dessutom gjorde om det året efter. Crazy!!! Men det är klart, hon måste ha åkt en helt annan rutt av vad jag gjorde eftersom det tog många timmar mindre tid för henne, och så gick hon i mål i dagsljus... Var det verkligen samma tävligen??? Jag är tveksam...


 

Det är således så jäkla JÄKLA skönt att sitta där i soffan med sin kaffekopp. Ni anar inte... Och det ger också en himla massa energi, det där att slippa. Jag satte igång att simultant sätta igång med att baka bröd. Ett härligt surdegsbröd med valnöt. Så då fick man nybakt bröd till Vasaloppet också. Sweet!


 

Sen vart det ju lite 5 mil också. Som bonus. Och med en massa energi kvar i glukogendepåerna som inte behövts nyttjas under 9 mils skidåkning så hängde jag med Sundby, Hellner och grabbarna på mitt löpband. Milen blev det. Grymt! Kände mig stark.


 

Mitt service-crew behövde ju inte heller dra runt i spåret i Dalarna med skoter (som att det skulle ha varit verklighet för ett blåbär som knappt klarar reptiderna...) så kunde det servas på löpbandet. Grym langning, visserligen vatten i flaskor med små figurer på men liksom världsklass ändå...


 

Stänger veckan med 8 träningspass. Bra där!!! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami & Veronica - 29 september 2019 14:30

Ami:     Loppet som jag fasat över. Som jag överhuvudtaget inte var ens i närheten förberedd för. Men som jag sagt till mig själv att jag ska inte blir ledsen och besviken denna gång. Jag ska INTE fulgråta i mål. Utan ta det för vad det är. Ja...

Av Ami & Veronica - 22 september 2019 09:44

Ami: Mindre än en vecka kvar till Lidingöloppet nu. Och jag inser ju att det kommer bli en kamp. Är inte alls ens i närheten av något uns av en form för att klara 3mil med stoltheten i behåll. Halvmarathon var vidrig, och vad kommer inte då LL...

Av Ami & Veronica - 8 september 2019 09:44

Ami:     Förutsättningarna var ju inte de bästa. Extremt dåligt tränad. Va??? "Du som tränar jämt??" Nej inte nu i sommar. Har varit på långresa i USA och där jag också blev sjuk (inte så illa att det påverkade resan men tillräckligt för att i...

Av Ami & Veronica - 7 september 2019 09:26

Ami; Ja Hua!!! Idag ska vi tassa runt 2.1 mil längs Stockholms gator. Är såååååå långt ifrån i form för den sträckan. En mil kanske men verkligen inte två... Men inställningen är bara att det får bli ett bra långpass och i värsta fall får jag väl ...

Av Ami & Veronica - 1 september 2019 16:02

Ami Bars att ta tjuren vid hornet och sätta igång liksom. Blev över 8km trail-run i riktigt stökig terräng. Himla kul men sjukt jobbigt både för kropp och knopp. Ja, nu är det ju bara att köra på. Bra start. ...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards