ironmaniacs

Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Grym träningshelg

Av Ami & Veronica - 19 mars 2017 14:48


Ami:


Träningshelgen inleddes traditonsenligt på lördagmorgon med ett dopp i bassängen. Denna morgon var det fullkomligt vilda västern. Folk (läs gubbar   ) som simmade kors och tvärs. Ingen riktig ordning alls. Veronica frontkrockaden rejält med en gubbe och jag simmade upp på ryggen på en man som zickzackade i vår bana, simmade upp på ryggen på honom inte bara en gång utan två!


Jag hade inte heller något riktigt flow i crawlen. Fick slita för de planerade 2000 metrarna men det verkar ändå som all träning vi lagt ner gett resultat när man utan flow ändå tar sig fram och tillbaka längd för längd för längd   . Avslutade med 1000 meter bröstsim och det är som en riktig walk-in-the park. I love it   ! Jag är bröstsimmare! Så är det bara. kan simma hur långt som helst känns det som, och utan någon som helst ansträngning. Denna gång simmade jag också snabbare bröst än crawl. Men det är ju inte farten som gör att vi ska crawla på Ironman, det handlar ju om att spara kraften i benen. Men det känns ju bra att veta att om jag riskerar att få problem med maxtiden så är det bara att sluta crawla så går det mycket fortare... och lättare...


Kändes ändå helt ok efter simningen. Har gjort jobbet som skulle göras bara. Gutt.


 

Sen förbi affären, handla lite färskt bröd och annat gott. Sen hem och laga lyxfrukost till den sömninga familjen. De gillar ju att jag simmar lääääänge. Ju längre jag simmar desto längre sovmorgon får de.


Eftersom vädergudarna visade upp sin allra vackraste sida med blå himmel, solsken   och inte alltför illa vindmässigt var det nu ändå dags med cykelpremiären utomhus. MTB-hojjen var pumpad och preppad redan förra helgen men då blev premiären inte riktigt av (råkade somna på soffan och förlorade all lust och kraft). Nu så...


 

Valde alltså att plocka ut mtb-cykeln. Min Scott Contessa som fått kämpa sig genom många många mil med knackigt underlag. Hade feta däcken kvar på också eftersom jag inte riktigt visste hur underlaget skulle vara, en massa grus och skit. Det var dock inga problem alls. Cyklade runt Dreviken och slutade på ca 3 mil in på kontot. En härlig runda! Mötte massor med lyckliga cyklister som var ute och luftade sina älsklingar. Själv var jag väl inte riktigt så där maniskt entusiastisk men det gick i alla fall bra, faktum är att det gick mer än bra   . Snabbare runda än så här på premiärtur runt Dreviken med mtb-cykeln har jag aldrig gjort. Och jag trampade heller inte på för kung och fosterland utan det var liksom en komfortabel runda. Vilken boost! Kanske inte är i så jäkla usel form ändå...  


 

Sen kom söndagen och planen var en längre löprunda. Såg lite körigt ut ett tag då make och övriga familj skulle iväg. Dock valde äldsta grabben att dröja sig kvar hemma en stund så lilltjejen fick lite passning och jag fick en timme över för löpning. Perfa.


Solen sken om än ännu mer än under lördagen. Klarblå himmel. Alltså PÅ RIKTIGT klarblå himmel. På förvånadsvärt lätta ben tassade jag runt 10km utan att förta mig alltför mycket. Har fortfarande inga jätte-hastigheter men inte så att jag behöver skämmas heller. Ligger nog lite före plan just nu.


 

Fick himla fin feedback av min pulsklocka också. ELIT tyckte den tydligen att jag var på mitt löppass. Sweet! i like!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami & Veronica - 29 september 2019 14:30

Ami:     Loppet som jag fasat över. Som jag överhuvudtaget inte var ens i närheten förberedd för. Men som jag sagt till mig själv att jag ska inte blir ledsen och besviken denna gång. Jag ska INTE fulgråta i mål. Utan ta det för vad det är. Ja...

Av Ami & Veronica - 22 september 2019 09:44

Ami: Mindre än en vecka kvar till Lidingöloppet nu. Och jag inser ju att det kommer bli en kamp. Är inte alls ens i närheten av något uns av en form för att klara 3mil med stoltheten i behåll. Halvmarathon var vidrig, och vad kommer inte då LL...

Av Ami & Veronica - 8 september 2019 09:44

Ami:     Förutsättningarna var ju inte de bästa. Extremt dåligt tränad. Va??? "Du som tränar jämt??" Nej inte nu i sommar. Har varit på långresa i USA och där jag också blev sjuk (inte så illa att det påverkade resan men tillräckligt för att i...

Av Ami & Veronica - 7 september 2019 09:26

Ami; Ja Hua!!! Idag ska vi tassa runt 2.1 mil längs Stockholms gator. Är såååååå långt ifrån i form för den sträckan. En mil kanske men verkligen inte två... Men inställningen är bara att det får bli ett bra långpass och i värsta fall får jag väl ...

Av Ami & Veronica - 1 september 2019 16:02

Ami Bars att ta tjuren vid hornet och sätta igång liksom. Blev över 8km trail-run i riktigt stökig terräng. Himla kul men sjukt jobbigt både för kropp och knopp. Ja, nu är det ju bara att köra på. Bra start. ...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards