ironmaniacs

Alla inlägg den 9 april 2017

Av Ami & Veronica - 9 april 2017 19:03

Veronica:

Kom i säng först klockan 01 på fredagen med klockan på ringning 2 timmar och 15 minuter senare. Så packade vi in cykel och övrig packning i bilen och for till Skavsta för att ta flyget till Alicante. Den tidiga morgonen blev en perfekt start på lördagen och redan vid lunchtid hade vi packat upp väskorna och installerat oss i lägenheten.
Det blev några sköna timmar på stranden, en välbehövlig vilodag i min träning.

Vaknade idag tidigt och gav mig ut på en löprunda, sprang med ett fånigt leende på läpparna och bara njöt av omgivningarna.
Perfekt väder att springa i, nästan lite småkyligt i början för att avsluta sista 500 metrarna i lös sand och värmande solstrålar.

På eftermiddagen hoppade jag i det lite kyliga Medelhavet och crawlade 15 minuter, gäller att starta upp försiktigt och se hur kroppen reagerar på salt kallvatten.

Veckans träning har sett ut på följande vis:

Måndag: 30km cykel
Tisdag: 5.6 km löpning
Onsdag: Basket från läktarplats ;) vilodag
Torsdag: 30km cykel
Fredag: 50 min spinning
Lördag: vila
Söndag: 7km löpning + 15 min öv crawl

Hasta la vista!

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards