ironmaniacs

Alla inlägg den 17 april 2017

Av Ami & Veronica - 17 april 2017 10:13


Ami:


 

Sååå ingen lust med någonting alls idag. Försökte tvinga iväg mig på ett simpass i morse och sökte lite draghjälp av Veronica men utan henne gick det inte att mobilisera kraft. Fast det är klart, varit en ganska rejäl träningsvecka så en vilodag kanske kan vara på sin plats. Men jag gillar inte känslan av olust, gillar den inte alls...   


 

Så jag sitter här i soffan med en kopp kaffe (4:e koppen...   ) och lilltjejens gossedjur. Utan någon kraft eller energi att flytta på mig. Satt på Eurosport och det är cykel och min favvo Roberto Vacchi. Då känns allt lite mer inspirerande. Ska ge mig den tiden nu, litet blogginlägg som terapi och lite Roberto så ska jag nog få lite vind under vingarna.


Träningen går ändå hyfsat ok. Har ju inget SL-kort längre så det är transportcykling som gäller vilket är bra. Tvång är alltid bra för mig   ... Även om det känns lite si så där i dagsläget iom att våren tog en paus. Kommer inte direkt kännas jublande kul att skutta upp på hojen i minusgrader kl 06 i morgonbitti och trampa till jobbet. Lätt att hålla sig för skratt.. Men det är väl bara att göra jobbet. Varje meter på cykeln behövs...


Ok förra veckans träningsdos 9 träningpass:


måndag: transportcykling 17,55km + transportcykling 19,39km

tisdag: transportcykling 15,21km + transportcykling 14,79km (på helt otroliga 38min!!! Trots citytrafik och rödljus...)

onsdag: vilodag

torsdag: 2000m crawl + 4km löpning (snabbaste tiden i år...)

fredag: powerwalk 1h 15min

lördag: cykling 3mil

söndag: 4.5km löpning (kall, snöig och jävlig)


Men kosten går så dåligt. Sååååå himla himla himla dåligt   . Måste verkligen ta ett grabbatag här nu. Har skjutit det alltför långt framför mig. Var liksom nöjd när de första 8kg ramlade av men stannade liksom till där. Det går inte! Har ju 8kg kvar. Är ju bara halvlek. Och alla vet ju att om man blir utbytt i halvtid är man riktigt jäkla dålig, och jag vill inte vara dålig. Jag vill vara bra, superbra. "Klara-av-ironman-utan-att-dö"-bra. Då håller inte detta. Jag vet ju det. Igen liksom... 


Men som vanligt har jag en plan. Jag har ju alltid en plan. Sen gäller det bara att genomföra den. Va fasen??? När nu träningen flyter på. För att det är väl det man kan säga om den. Att man bara gör jobbet. Ingen direkt etusiasm i alla pass men jobbet blir gjort, vilket är huvudsaken... Men nu är det verkligen dags att ta nästa steg.


  Herrejävlar, det är ju faktiskt bara 4 månader kvar!!!!!


Ok. Analogt upplägg (så klart). Har som sagt skjutit fram deadline till målvikt hela tiden. Från april som var det första, till maj som var den andra iom Skandisloppet. Nu är deadline Borås triathlon den 10 juni.


 

Målet är att väga under 60kg när jag inleder triathlon-säsongen i min våtdräkt på startlinjern i Borås, No pain no gain är det som gäller nu. Ett val - ett jobb som måste göras. Vad är viktigt här nu??? Vilka val behöver göras? Ta djävulen vid hornen, sätta den jäkeln i båten och börja ro...

  




Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards