ironmaniacs

Alla inlägg den 1 maj 2017

Av Ami & Veronica - 1 maj 2017 15:18


Ami:

På dagens agenda stod ett längre cykelpass t/r Nynäshamn. Vaknar upp utvilad och laddad kl 06:20. Obegripligt varför jag inte klarar av att ta sovmorgon... men det gjorde iaf att jag fick i mig en ordentlig frukost. Bra start på dagen.

Sen mötte jag upp Veronica strax efter halv tio och vi trampade iväg i maklig takt mot uppsamlingsplatsen vid Västerhaninge där två hugade cyklister till skulle ansluta.

Vilken dag! Vad kan det ha varit? 15 grader varmt? Strålande sol och klarblå himmel. Lite blåsigt visserligen och motvind på vägen ner mot Nynäshamn. Men i det stora hela fantastiskt.


Vid cyklade sista sträckan ner mot hamnen utmed havet. Och det är så vackert. Mycket bra för den mentala energin. Behövs verkligen sådana här dagar också. Så man orkar hela vägen mot Ironman. Inte allt varit så lätt att klara av att fokusera, att göra jobbet. Idag var det ingen kamp att göra jobbet...


Belöningen i Nynäshamn lät inte vänta på sig. Skärgårdscaféet levererade i vanlig ordning. Idag lyxade jag till det med en våffla. Asså shiiiit!!!! Värsta godaste ever!


Ja, då blev det en insättning med 95.24 km på cykel-kontot. Välbehövligt. Inte bara för kropp utan denna tur var till för knopp. Kändes gutt. Man kanske inte är helt hopplös på två hjul ändå. Men fullt medveten att vi ska nästan lika långt till på Ironman, och sen dra igenom ett marathon efter det. Men ändå. Ok feeling idag.

Av Ami & Veronica - 1 maj 2017 08:49


Ami:


Det blev nio pass på sex dagar och en vilodag. Över 10,5 timmes träning. Det är bra. Men jag behöver ändå öka på...

Okej, hur har vecka sett ut?

Måndag: löpning (event) 8.47km
Tisdag: transportcykling 17.52km + 17.88km
Onsdag: simning 2150m
Torsdag: transportcykling 17.51km + 19.40km
Fredag: transportcykling 15.16km + 14.81km
Lördag: landsvägscykling 58.30km
Söndag: vilodag

Borde haft åtminstone två löppass till, nåt över milen... men transportcykling i snöstorm har verkligen sugit musten ur mig och jag har helt enkelt inte haft någon lust eller ork att snöra på mig löparskorna när jag äntligen kommit hem.

Denna vecka inleds med ett långpass på racer-hojen. Sen drar jag till Rhodos på konferens på onsdag och då är det ju bara löpning och möjligen lite simning som gäller. Blir härligt med lite värme och att få springa barbent.



Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards