ironmaniacs

Alla inlägg den 8 maj 2017

Av Ami & Veronica - 8 maj 2017 22:34


Veronica:

 

Nu har mina fingrar tinat lite grann så jag skriva ett inlägg   


Igår fick pannbenet ge sig till känna, ensam stack jag ut på en runda, närmare bestämt en tur till Nynäshamn.

Jag ville få in ett långpass och då är Nynäs en bra destination, ca 9 mil.

Resan ner gick hyffsat bra, blåste en hel del men bara att bita i. Väl framme blev det en ensamfika på macken, jag behövde fylla på eneriförådet mest pga av kylan. 

HERREGUD vad kallt det blev, sen eftermiddag/kväll och graderna dalade.....brrrr

Jag fick inte upp någon värme i kroppen, fick knyta nävarna och försökte blåsa dom till liv, gick sådär men med fingergympa och lite "ruska" dom lite så blev det bättre.

Sedan blev det fötternas tur, dom domnade bort och vaknade inte till först jag stod hemma i duschen.


Det enda jag ville var att på punktering, -Ja, ni läser rätt. Jag tänkte att om jag fick punktering så skulle jag få ringa coachen så kunde han hämta mig. När jag inte fick någon punka så önskade jag att himmelen skull öppna sig och regnet skulle vräka ned, för det är ju inte bra att cykla i regn i den kylan som var, men -Icke, bara mulet och avsaknad av regn.


Men jag kom hem och jag har gjort ett bra pass, en ok tid i blåst och kyla, gör mig förhoppningsvis starkare om inte annat så vet jag att jag har ett bra pannben.  


En liten rapport från förra vecka är också dax att avrapportera:


Måndag: 9,5 mil cykel, en sväng till Nynäs i finväder och med cykelkompisar.

Tisdag: Vila

Onsdag: 6km löpning i Ågesta med familjen

Torsdag: 55 min Tabata (har fortfarande träningsvärk)
Fredag: 5 mil ensamcykling

Lördag: Vila 

Söndag: 9 mil svinkall cykling 

 

 

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards