ironmaniacs

Alla inlägg den 26 maj 2017

Av Ami & Veronica - 26 maj 2017 22:39


Ami:

Körde ett supertrevligt cykelpass idag t/r till Mora 93km inkl go-fika på Zorn caféet. Låg på ett rullsnitt på ca 27-28 km/h vilket är extremt bra för mig.


Var jäkligt nöjd och glad efteråt. Knallade ner till sjön för att mäta temperaturen i vattnet och termometern visade hela 16 grader. Perfekt! Blir ett crawl-pass open water i morgon.

Men så går kvällen och det är dags att gå och lägga sig. Jag bläddrar runt lite på sociala medier, lite triathlon-insta osv. Direkt känner jag en obehaglig känsla krypa på mig. En känsla av otillräcklighet och misstro. Vem försöker jag lura egentligen? Ironman??? What was I thinking? Hur i h..vete ska jag kunna klara det? Jag klarar ju inte ens av att ta tag i det jag måste. Enligt plan skulle jag väga under 60kg, springa som en jäkla gasell och cykla som en furie nu. Inget av ovanstående är uppfyllt. Jag är dessutom livrädd för vattnet efter min misslyckade OW-premiär i måndags.

Nja... det är lite tungt nu.

Men då har jag min Ironmaniacs-kamrat, som är stark när jag är svag. Som säger åt mig att rycka upp mig, ta mig i kragen och släppa min självömkan.


...och fasen. I morgon är en ny dag.

Och det är ju tid kvar. Det ska gå! Det måste gå! Och om det inte går kommer jag ha Veronica som antingen ligger bakom och piskar eller ligger framför och drar. Denna resa gör jag ju inte ensam. Känns bra med den vetskapen när jag nu släcker ner och sluter mina ljusblå. I morgon är en ny dag. Och jag ska crawla OW i Siljan som jag inte gjort annat. Ja det ska jag.

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards