ironmaniacs

Alla inlägg den 9 augusti 2018

Av Ami & Veronica - 9 augusti 2018 09:08

Ami:


...och del två på Vasaloppstrippeln. Ja, inte för min del då förstås. Jag är ju redan körd   . Men jag kör för Veronica och hennes fortsatta möjigheter att få den eftertraktansvärda trippel-tishan. Jag får själv vänta ett par år till. Men kör för en 2.5 trippel (och i ärlighetens namn så avrundas ju alltid 2.5 uppåt, eller hur...?).


 

Vi drar upp till Lindvallen i eftermiddag. Har en stuga där uppe för att vara lite närmare starten så vi inte behöver kliva upp mitt i natten. Perfekt att kunna rulla ner till starten bara. 


Jag och Veronica startar med 45 minuters mellanrum. Jag först. Vi får väl se om hon kommer susandes förbi framåt Oxberg. Inte helt omöjligt...


Hur känns det då i kroppen inför detta lopp och nästa helgs Ultravasa med löpning 9 mil? Ja, vad ska jag säga. Det känns som att jag inte riktigt haft den där vanliga ångesten, och det oroar. Samma avslappnade känsla som inför skidorna och det vet vi ju alla hur det gick... Men träningen har jag nog gjort det jag kunnat. Däremot är inte vikten alls där den borde vara. Ja, jag har gått ner 7-8 kg men borde nog ha tappat åtminstone minst 5 kg till för att underlätta för leder och skelett. 


Men cyklingen känns ändå som att det ska gå vägen. Det blir sjätte gången jag kör så jag känner banan väl och vet var utmaningarna finns och var det finns plats för återhämtning. Dock ser väl vädret ut som det ska jävlas ordentligt med oss. Vi var ju oroliga att det skulle vara 30 grader varmt, nu väntar typ 11 grader och regn vilket på en mtb i skogen med hala rötter, hala stenar, lera och 13.000 andra cyklister inte är en härlig kombo...


Sen är det ju Cykelvasan som jag och Veronica gjorde vårt första lopp tillsammans. Det var 2013 och det var då all dne här galenskapen började. 


Och jag satsar inte på något personbästa. Jag kör för Verran och för att hon ska få en    i protokollet. Och lika viktigt som att ta sig i mål är att ta sig i mål utan krasch som äventyrar nästa helgs löpning.


På lördag kl 11.10 och kl 11.55 rullar våra cyklar i fäders spår. Heja på oss. Vi kan behöva lite styrka i spåret även på hojen...


Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards