ironmaniacs

Alla inlägg den 28 juni 2018

Av Ami & Veronica - 28 juni 2018 14:32

Ami:


 

I morgon drar jag upp till Dalarna inför lördagens Vansbro Triathlon. Jag åker upp helt själv denna gång. Veronica är kvar i Spanien och familjen stannar hemma. Men jag misströstar inte, tycker faktiskt det ska bli ganska skönt att få vara för mig själv en liten stund. Och få göra en aktivitet som jag faktiskt är bra på, eller iaf en av tre aktiviteter. Ja faktiskt där jag t.o.m slår Veronica (men alltså iofs bara simningen men det gör ju att jag brukar vara i ledningen iaf någon gång i loppet   )


Olympisk distans är det som gäller denna gång. För en gång skull så har jag inte maxat   . Jag brukar ju typ alltid ta det värsta, längsta, jobbigaste som finns att ställa upp i. Men nu har jag sansat mig och allså valt olympisk distans som finns som alternativ för första gången på Vansbro Triathlon. Det har ju tidigare bara varit halv-ironman distans förut. Olympisk distans innebär egentligen 1500m sim, 4 mil cykel och 1 mil löpning. Dessa sträckor är en aning justerade och vi kommer genomföra 1000m sim, 4.5 mil cykel och 1 mil löpning. Så klart min favvo-gren simning är nedkortad och cykel där jag egentligen är sämst i blir längre...


Mitt mål för denna tävling är egentligen bara att ha kul. Det var lite därför jag valde den kortare distansen. Jag är inte alls triathlon-tränad och detta blir den första och troligen enda triathlon-tävlingen för i år. Blir spännande att se vad jag kan prestera. Mitt mål för tävlingen är sub 3.5 timme.


simning + T1: 30 min

cykling + T2: 2 timmar

löpning: 1 timme


Och så hoppas jag att jag kan slå vår kompis Thom som är vår ständiga kombatant och som Veronica brukar ge brudpisk. Men nu vilar allt hopp hos mig. Brudpisket ligger i mina händer. Thom och jag är väl ungefär likvärdiga på simningen, framförallt nu när jag förstått att han inte simmat så mycket. Han är dock helt överlägsen på cykeln och sen är jag troligen en bättre löpare. Så mitt hopp står till att han simmar knackigt och sen inte får alltför långt försprång på cykeln. Kanske 4.5 mil är lite för kort för honom att dra ifrån tillräckligt mycket för löpningen...? Jag hoppas det...

Men som vanligt är det ju "ingen tävling"...   


Börjat packa så smått. Känner mig väldigt taggad. Har längtat efter Triathlon faktiskt. Skulle byta ut skidorna alla dagar i veckan mot swim-bike-run...


 

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards