ironmaniacs

Alla inlägg den 30 juni 2017

Av Ami & Veronica - 30 juni 2017 19:23


I morgon är det dags. Vansbro Triathlon. Där allt började förra året. Måttstocken kring vad detta år av målmedveten triathlon-träning och förberedelser lett fram till. Känner mig ganska spänd och nervös över detta. Men även pirrig och förväntansfull.

Förra året blev totaltiden strax över 7 timmar.


Vad kan vara ett rimligt mål? Nu crawlar vi ju, även om det gått lite si och så med det. Har också kört en hel del cykel med två långa lopp i bagaget. Hm... hoppas och tror att jag ska kunna förbättra mig åtminstone 30 min. Okej... mitt mål i morgon blir sub 6.5 timme.

Sitter nu i deltagar-tältet och äter en buffé medan jag väntar på det obligatoriska per-race mötet där alla detaljer, regler osv ska gås igenom.


Har varit ute en runda i tävlingsområdet. För att insupa atmosfären, ladda och för att småsnacka lite med andra deltagare. Och för att visualisera. Känslan när jag går över mållinjen i morgon...


Men också varit nere vid vattnet. Det strömmar åt alla håll ikväll. Blåser rött rejält. Och är ganska kallt i vattnet. Runt 16 grader var senaste rapporten. Kommer bli en utmaning. Men även det ska besegras. Draken slaktas. Japp. Och jag har gjort det förut.


Kl 11:55 går starten för oss motionärer i morgon. Och förhoppningsvis går jag i mål runt halv sju. Har en lång arbetsdag framför mig. Men det är väl bara att göra jobbet och ta det för vad det är - ytterligare ett steg mot slutmålet i Kalmar

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards