ironmaniacs

Alla inlägg den 4 februari 2017

Av Ami & Veronica - 4 februari 2017 20:33


Ami:

Oauuuuu!!! Jag föll idag och jag föll hårt. Efter över 3.5 veckas superstrikt diet, följd till punkt och pricka utan snedsteg rasade allt den senaste timmen...


Jäkla skit! Blev en tortilla med lite kyckling och resten grönsaker till middag. Mm gott nog. Sen gick allt snett...


Jordnötsringar, ostbågar, popcorn... Vad hände? Hur kunde det gå så snett..? Snacks???

Jag är så ledsen, så besviken på mig själv. Känns som att jag gått upp de där fem kilon jag gått ner, plus 10 kilo till. Känner mig som en otränad fet gris totalt utan karaktär. Suck... helt värdelös.


Nej faaaaan!!!!!! Aja baja! Bort med de feta korvfingrarna ur snacksskålen (Mello eller ej). Blir till att betala priset för detta fall. Pay back time. Ställa klockan tidigt i morgonbitti och ut på en rejäl powerwalk!

Blääääää!!!!

Av Ami & Veronica - 4 februari 2017 14:36


Ami


Dottern och jag är ensamma hemma idag på dagen. Jag vill och skulle verkligen behöva ut och nöta lite asfalt. Då fick Doris kliva in och hjälpa till. Dvs muta först med lite pannkakor, sen mysa till det med en gosig filt, en skål jordnötsringar och ladda hem "hitta Doris" till tv'n. Super-nöjd liten tjej som inte hade det minsta emot att mamman smet ut sprang.


Blev 5km löpning. Börjar lätta lite nu. Skönt! Men det är klart, kroppen är ju mer än 6kg lättare och får mer och mer energi i sig nu efter denna extrema lågkalori-dieten.

Jag är verkligen inte där än men det närmar sig...

Av Ami & Veronica - 4 februari 2017 13:10

Veronica:
.....uttråkad!!!!!
Den där förbaskade förkylningen har på mindre än en månad attackerat mig IGEN.
Varför?
Jag som är ledig och har massor av tid för att träna kan och får nu inte träna.
Jag är såååå rastlös.

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards