ironmaniacs

Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Ami & Veronica - 14 februari 2017 17:08


Ami:

...till mig själv.


Köpte en hållare till min polar v800 för att kunna fästa på styret till cykeln. Har ju ingen cykeldator och nu får jag ju liksom en...


Hoppas bara att mitt lilla styre har plats för hållaren...

Suktar lite efter en ny våtdräkt också. Köpte ju en superbillig inför sommarens Vansbro triathlon men den är inte så där "silikonig" över hela om ni fattar vad jag menar. Känner att jag kanske är redo för en våtdräkt som är som ett andra skinn (och så har ju Veronica en sån och jag måste ju göra vad jag kan för att hålla avståndet...),


En Speedo kanske???


Eller en Zone3..?

Mer är 2000kr vill jag inte betala.

Så här ser ju den jag redan har ut... lite kraftigare med dragkedja i benen vilket iofs gör det lättare att få av den. Men lite oproff liksom...


Sen har jag en kort också, som jag körde Vansbrosimningen i under svenska klassikern 2015. I nästan 30 graders värme så det var behagligt.

Veronica har ju kört sin proffsiga, fina våtdräkt hela tiden...


Nu är jag väl också redo för att ta steget fullt ut. Och fjolårets modeller reas ut nu. Gäller att passa på...

Av Ami & Veronica - 14 februari 2017 09:11


Helt otroligt!!! Efter en riktigt dålig träningsvecka händer det plötsligt.


Startvikt: 73.6kg
Vikt förra veckan: 68.0kg

Vikt denna vecka: 66.4kg

Minus 1.6kg denna vecka och totalt 7.2kg

Om jag dessutom lägger till de 1.4kg som jag gick ner i Thailand så blir det ju 8.6kg Kanske kan klara av målet med minus 10kg efter dessa 6 modifast-veckor.

Men sen börjar jobbet...

Firade iaf viktminskningsprestationen denna vecka med en timmes powerwalk i soluppgång. Så skönt att få se solen även när man är uppe i ottan.

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards