ironmaniacs

Alla inlägg den 30 december 2016

Av Ami & Veronica - 30 december 2016 11:03


Ami:

Laddar batterierna i Thailand. Efter den här skit-månaden har en semester sällan varit mer välbehövd. Har tagit en hel del avgörande beslut, bla sagt upp mig från mitt jobb så efter sommaren har jag egentligen inget kneg. Har såklart en del grejer på gång men än är inget klart. Valde att sluta 31 augusti av fler anledningar men en av dem var så klart vår Ironman-tävling 19/8. Vill inte göra för stora förändringar innan dess.


Så nu softar jag här i Thailand, förbereder mig fysiskt (eller??? Nja...) och mentalt inför det som komma skall. Äter gott och bryr mig egentligen inte om vad jag stoppar i mig. Kommer finnas gott om tid att bekymra sig över intaget framöver. Jag har till och med förlustat mig med ett par pilsner när termometer närmat sig 35 graders sträcket.

Jag har joggingskorna med mig men de ligger kvar i sin påse. Däremot har jag crawlat varje dag. Några längder här och där i poolen, och lite ute i havet.

[Bild]


Men det här är ingen träningsresa. Det är avslappning och påfyll av energi. Strunta i alla måsten och restriktioner. Nästa år kommer bli tufft, tuffare än jag någonsin varit med om skulle jag tro. Vi har 4 triathlon-tävlingar inplanerade, 1 löptävling och 2 långa cykellopp. Och tusentals träningstimmar. Tillsammans med ett extremt diciplinerat fokus på kost och viktreduktion. 2017 blir ingen barnlek. Men än så länge är det bara 2016 och detta året ska krämas ut minsta lilla avslappnande droppe av livskvalitet.


[Bild]

[Bild]

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards