ironmaniacs

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Ami & Veronica - 22 januari 2017 21:20

Veronica:

Det har varit en mycket tuff vecka tyvärr inte träningsmässigt utan mentalt.
I måndags sade jag upp mig på jobbet, ett jobb som jag verkligen gillar och med massor med härliga arbetskamrater.
Men så kom det "där" erbjudandet med nya utmaningar som blev svåra att motstå.

Nu när jag väl bestämt mig och avslutat och överlämnat till mina kollegor efter en hel del tårar och med nyfiken på det nya så känns livet bra igen.

Tyvärr har träningen blivit lite eftersatt den här veckan men har iallafall fått ihop 3 träningspass.
I onsdags blev det 6km löpning och på fredagen fick jag och Ami till ett simpass, jag får vara nöjd med min 1600 meter crawl,
Ami däremot rockade med sin 2000 meter.
Ikväll har jag varit på mitt första spinningpass på typ 5 år.... ojojoj vad det var tufft men väldigt kul.




Av Ami & Veronica - 22 januari 2017 17:30


Ami:

Löpningen går ju så satans trögt så jag behöver både piska och morot. Mycket nöjd med mina nya Icebug men jag behöver mer tvång och inspiration.


Idag var det sista dagen för anmälan till Winterrun nästa lördag. 10 km kvällslöpning på Skansen i fackelsken. Kändes så jäkla spännande och som ett riktigt bra träningspass.

Så... klick-e-li-klick!


Så får det bli. Kommer bli skitjobbigt men en välbehövd genomkörare. Får ta det lugnt och njuta av stämningen. Kan bli riktigt cozy...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards