ironmaniacs

Alla inlägg den 28 januari 2017

Av Ami & Veronica - 28 januari 2017 12:54


Ami:

Ikväll ska jag springa Winter Run. Ett 10km lopp med start och mål på Skansen två varv runt en 5km-slinga. Ska tydligen vara i mörker men banan är upplyst av facklor, eldkorgar och annat. Lät så himla coolt så jag bara kände att jag ville prova det. Och med tanke på hur jäkla dåligt min löpträning går så är varje kilometer välkommen in på kontot.


Jag inledde dagens laddning med tre timmars handbollsfestival med Lillan. En fiffigt arrangemang för småtjejerna där fyra klubbar går ihop och kör lite smålagsmatcher och lite teknikträning under tre timmar. Med lite matsäcksätande mitt i. Lillan körde pastasallad med kyckling. För att inte vara helt jäkla dumdristig inser jag ju att även jag behöver fylla på en aning med energi så jag körde shake istället för frukost och åt lunch i handbollshallen. Pastasallad även jag. Åh, allt man får äta är sååååå gott...


Så nu ska jag snart förbi Veronica och låna lite ljus-atteraljer. Den som lyser upp mest på Winter Run vinner ett pris, jag ska med Veronicas hjälp och utrustning göra ett tappert försök att ta hem priset. Sen behöver man pannlampa också, för även om facklorna ger lite ljus så är risken ganska stor att det är rätt dunkelt längs löpslingan.

Skönt att få på en nummerlapp på bröstet igen. Träning i all ära men det är på tävling man ger det där lilla extra. Även om dagens lopp endast är träning.

Av Ami & Veronica - 28 januari 2017 00:50

Veronica:

Fick känning i höger knä efter spinningpasset i tisdags, jag har inte speciellt ont mest en obehaglig känsla lite som att det är glapp i knäskålen. Det är lite svullet och det ger en liten seghet i böjningar av knät. Det som stör mig är att det inte går över, ja kanske vila i ett par dagar hjälper men såååå tråkigt.

Idag blev det ett härligt intervallpass och tabata tema på spinningpasset. INGA backar, nästan så att jag saknade dom!

På eftermiddagen blev det 2000m crawl tillsammans med min "galna" kompis Ami. Vet inte om vi är så bra för varandra, undrar hur det här kommer sluta? Hon smider redan planer för nya utmaningar 2018, omg!!!!!

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards