ironmaniacs

Alla inlägg den 21 januari 2017

Av Ami & Veronica - 21 januari 2017 19:22


Ami:

Efter en dag bestående av att åka till Mio möbler och beställa ny soffa till vardagsrummet och sen gå på bio med liten och se Sing var det dags för lite "me-time". Och hur spenderas den bäst då..? I träningskläderna så klart.


Blev en lugn löprunda på lite mer än 5km. Tyckte mest jag lufsade runt men blev rätt förvånad när jag så att jag befunnit mig i pulszon 5 hela passet utom första minuten. Och dessutom hade maxpulsen legat på 173. Jag har ju gjort VO2max-test som visade att min maxpuls är 172. Hm...? Märkligt. Och varför har jag så skyhög puls när jag springer??? Är det lågkalori-dieten tro? Blir spännande att följa. Nu kör jag ju alla mina pass med pulsmätare så det är ju lätt att se vad som sker.

Provade mina nya Icebug också. Termometern stod på nollan och det var lite blandat underlag, lite is men mest frusen barmark.


Jädrans vilket grepp! De var sååå sköna och lätta att springa i trots att de kändes hård när jag packade upp dem ur kartongen. Nöjd, mycket nöjd.

Eftersom jag haft så jäkla svårt att motivera mig på löpbandet kan jag ju nu ta rundan utomhus. Då måste man ju liksom ta sig runt, gör ju inte bara att kliva av... Tvång och piska, jajemän.

Dag 12 avslutas på bästa sätt efter löprundan, med ett varmt bad, titta på Gladiatorerna och sen tidigt i säng. Nice!

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards