ironmaniacs

Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

Vecka 3 och platå

Av Ami & Veronica - 31 januari 2017 08:07


Ami:

Japp, då var de tre helvetes-veckorna avklarade och jag trappar ner (eller upp kanske..?) med att bara byta ut ett mål mot en shake. Det är nu det gäller dock att idka försiktighet så att man inte frestas att sväva ut. Strikt, strikt, strikt är det som gäller. Fortfarande 800-ish kalorier/dag i tre veckor till.

Så, veckans vägning. Trista grejer...


Startvikt: 73.6kg (eller egentligen 75kg innan Thailand)
Förra veckan: 69.1kg
Denna vecka: 68.8kg
Minus 0.3kg denna vecka. Totalt minus 4.8kg

Bara tre hekto denna vecka alltså. En platå antagligen. Hamnar på sådana ibland, sen brukar det följas av ett viktras (I hope...). Har säkert också en hel del vätska i kroppen efter Winter Run. Jag har en förmåga att samla på mig en jäkla massa vikt när jag gör kraftansträngningar. T.ex så gick jag upp 4kg under Vasaloppet trots att jag enligt uppgift bränt 8000kalorier.

Ja ja, allt nedåt är välkommet.

Så ta tag i denna dag också. Var hemma från jobbet halv åtta igår efter ett sent möte. Har inte möte förrän klockan nio idag och då simhallen öppnar kl 06:30 passade jag på att planera in ett simpass.


 

Rise and shine   . Skulle ljuga om jag kände mig pigg när klockan ringde. Men väskan var redan packad och planeringen lagd så det var bara att masa sig upp.


 

Det är något galet över att gå mot in idrottshall, tidig morgon i skumrasket. Vem gör det liksom...? Eh??? INTE BARA JAG! Det var fullt med folk i bassängen när jag 10 minuter efter öppningstid klev ner i vattnet. och i crawlbanan 8 pers! Allvarligt talat!


Men det löpte ändå på ganska fint. Galnar människor (typ...) som simmar den här tiden är väldigt profesionellt, iaf på crawlbanan, och det blir en ganska tydlig struktur hur vi ska simma. Välorganiserat liksom. Körde 1000m crawl vilket går faktiskt förhållandevis lätt nu. Sen avslutade jag med 700m bröstsim. Helt okej morgonpass.


Kom även till insikt denna morgon...   


 

HOLY SHIT!!! Bara 200 dagar kvar!!!   . Kan det verkligen stämma???? var tvungen att räkna efter. Jo, jäklar! Det stämmer. Var tog all tid vägen??? Hoppsan hejsan, vad tiden går fort när man har roligt...   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ami & Veronica - 29 september 2019 14:30

Ami:     Loppet som jag fasat över. Som jag överhuvudtaget inte var ens i närheten förberedd för. Men som jag sagt till mig själv att jag ska inte blir ledsen och besviken denna gång. Jag ska INTE fulgråta i mål. Utan ta det för vad det är. Ja...

Av Ami & Veronica - 22 september 2019 09:44

Ami: Mindre än en vecka kvar till Lidingöloppet nu. Och jag inser ju att det kommer bli en kamp. Är inte alls ens i närheten av något uns av en form för att klara 3mil med stoltheten i behåll. Halvmarathon var vidrig, och vad kommer inte då LL...

Av Ami & Veronica - 8 september 2019 09:44

Ami:     Förutsättningarna var ju inte de bästa. Extremt dåligt tränad. Va??? "Du som tränar jämt??" Nej inte nu i sommar. Har varit på långresa i USA och där jag också blev sjuk (inte så illa att det påverkade resan men tillräckligt för att i...

Av Ami & Veronica - 7 september 2019 09:26

Ami; Ja Hua!!! Idag ska vi tassa runt 2.1 mil längs Stockholms gator. Är såååååå långt ifrån i form för den sträckan. En mil kanske men verkligen inte två... Men inställningen är bara att det får bli ett bra långpass och i värsta fall får jag väl ...

Av Ami & Veronica - 1 september 2019 16:02

Ami Bars att ta tjuren vid hornet och sätta igång liksom. Blev över 8km trail-run i riktigt stökig terräng. Himla kul men sjukt jobbigt både för kropp och knopp. Ja, nu är det ju bara att köra på. Bra start. ...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards