ironmaniacs

Alla inlägg den 5 november 2016

Av Ami & Veronica - 5 november 2016 23:26

Veronica:

Semester, semester, semester!

Jag har verkligen kommit in i semestermood.
8 dagar med sol och bad och sangria gör mig såååå slö. Jag njuter av tillvaron och hinner inte med så mycket som jag tänkt. Lite dåligt samvete har jag för träningen.
Men träning har det faktiskt blivit trotts allt, här kommer en sammanställning:
1 morgonpromenad (borde varit 8st)
2 löppass (planen var 4 st)
10 crawl pass i öppet vatten (nöjd)
Att crawla i öppet vatten är inte helt lätt, för det första är vattnet jäkligt salt i Medelhavet, jag har fått hela min saltdos för minst 10år framåt. När övriga familjen vill ha chips och salta popcorn på kvällarna vill jag äta sötsaker.
Simningen funkar bättre än jag hoppats på, jag försöker bli vän med havet men det är fortfarande obehagligt och läskigt. Det positiva är att att vattnet är varmt, solen skiner och så jäkla kul att simma runt bland alla sköna fiskar.
Idag skippade jag simningen då vågorna gick höga, kalla mig mes eller som jag ser det ? klok!
Som ni ser på bilden kommer man knappast ned i vattnet i dagens vågor via trappan.

Semesterlatheten slog till och jag orkar inte skriva mer!
Adios amigos!

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards