ironmaniacs

Alla inlägg den 6 november 2016

Av Ami & Veronica - 6 november 2016 11:28


Ami:


Vissa dagar är det längre till simhallen än andra. Idag var det väldigt långt. Full storm, snöblandat regn som attackerar horisontellt och runt nollan på termomentern. Inte såååå nice alltså...  . Men efter min tripp till Island och ganska stor inaktivitet så lyckades jag ändå relativt lätt jaga bort alla motarbetande tankar och lockelser att dra täcket över huvudet och somna om. Så upp och hoppa lilla loppa, packa ryggan med baddräkt och annat så ut och borta fram bilen från snön. Mot Huddingehallen. 


 

Det var ganska mycket folk i crawlbanan denna söndagsmorgon. Ja, ganska mycket folk överallt faktiskt. Men det rådde en vilda-västern stämning i crawlbanan. Ingen organisation alls utan folk crawlade på helt skamlöst fram och tillbaka. Flera gånger frontalkrockade jag. Gubbar så klart... Jag och en annan tjej som crawlade samtidgit försökte hålla oss på ena banan av de två, komma undan liksom. Gick lite bättre. Men samtidigt försökter jag också intala mig om att det var lite bra att simma i hela-havet-stormar med hänsynslösa gubbs. Lite mer verklighetstroget ur ett OW-perspektiv. Är ju så det ser ut när man simmar OW. Bra att träna när det inte är tillrättalagt.


En kilometer blev det. Bästa tiden hittils. Eller nja. simmade lika snabbt per 100 meter men nu knapade jag ner vilan mellan längderna rejält. i OW finns det ju ingen vila alls. Sen körde jag 50 meter bröstsim i crawlbanan som "ned-jogg" mest för att testa om klockan verkligen kan upptäcka och registrera de olika simsätten. Den kunde det. Annars hade jag egentligen hoppats på att kunna brösta en kilometer också som avslutning men det var så satans mycket folk i motionsbanorna så det var faktiskt helt lönlöst. Simma slalom. Nej, blir bara frustration. Längtar tillbaka till mina ensamma fredagsmornar men det kommer inte gå att få till denna vecka heller eftersom det blir en jobbtripp till Köpenhamn torsdag och fredag.


  

I det stora hela, ok. Måste dock jobba på bensparken. Som det är nu så hänger benen bara helt lama efter kroppen och gör nåt ryck någon enstaka gång. Visst, vi valda att lära oss crawl för att spara på benen men jag tror inte det menas att man ska helt låta de vila, eller...? 



Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards