ironmaniacs

Alla inlägg den 11 november 2016

Av Ami & Veronica - 11 november 2016 14:10


Ami:


Den senaste veckorna har verkligen varit helt sjukt överbelastande av jobb. I tillägg två jobbresor, förra veckan till Island och nu torsdag-fredag i Köpenhamn. Är helt jäkla slut. Har såklart slarvat med maten, ibland ätit ingenting alls för att i nästa stund vräka i mig allt ätbart, och icke ätbart i närheten. Sovit som en kratta vilket är ett märkligt fenomen för när man är helt slut borde man ju inte har några som helst problem att somna. istället har jag legat vaken fram till klockan 03 på nätterna innan John Blunds barmhärtighet slutit sig i sitt skimmer. Och så kastas man lika obarmhärtigt tillbaka till verkligheten tre timmar senare när väckarklockan på ett inte alltför behagligt sätt vill visa sin makt och sin närvaro. Och det är väl okej någon enstaka gång men när det börjar upprepa sig nat, efter natt, efter natt så är det inget vidare.


En annan grej som gör att jag märker en overload är att när jag är stressad så får jag psykbryt i lederna. Typ reumatisk värk fast utan reumatismen. Det börjar i fingrarnas leder och sprider sig sedan till handlederna. Och om jag fortsätter att ignorera det, vilket jag gjorde när jag arbetade 16 timmars pass på helgerna under tiden jag pluggade till sjuksköterska, så går det upp i armbågar och axlar så att jag tillslut knappt kan lyfta armarna. Mycket mycket märkligt och bara psykiskt. Nu har jag ont i mina leder i fingrarna vilket som sagt är ett klart tecken på att det snart är dags att dra i handbromsen.


Är alltså på konferens i dagarna två här nere i Köpenhamn och ska snart bli hämtad för transport mot flygplatsen och flyget hem. Jag har hållit en presentation igår inför dessa 220 deltagare och valde faktiskt att inte hänga med på konferensmiddagen igår kväll utan bara softa på rummet och beställa roomservice istället. Vilket klokt drag. Sov gott i natt och känner mig som en ny människa. Ska bli skönt att komma hem och kunna ta tag i saker igen.


Däremot är inte min nya fina klocka så himla nöjd med mig. Två gånger under förmiddagen pockade den på min uppmärksamhet och var verkligen inte nöjd med mig...


 


Ligger lite efter i aktivitet tydligen. Hoppas kunna ta igen det...



  


Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards