ironmaniacs

Alla inlägg den 25 november 2016

Av Ami & Veronica - 25 november 2016 11:12


Ami:


Fredagmorgon = crawlsimning innan jobbet   .


Jag har verkligen försökt få till minst ett crawlpass per vecka nu hela hösten och faktiskt lyckats ganska bra med det. Sista tiden har det dock varit så himla mycket folk i bassängen som stört mitt fokus och då har jag ju nöjt mig med att köra den obligatoriska kilometern med crawl.


Idag när jag gick uppför trappen till omklädningsrummet kände jag mig förvånadsvärt laddad. Det hade varit en helt magisk morgon med en knallrosa himmel. Blir man ju inspirerad av liksom.


 

Byta om och ut i simhallen. Var är alla människor??? I crawlbanorna, två till antal idag precis som alla andra dagar, var det bara två personer. Härligt. Det blev så att vi tre simmade fram och tillbaka i egna banor typ. Funkade perfekt. Efter ca 10 minuter så blev vi bara två kvar, en tjej och jag. Och sista kvarten simmade jag helt ensam. Lyx!


Och jag simmade, och simmade och simmade. Jag kom in i flytet, och då menar jag inte flytet i vattnet utan ni vet FLYTET i livet...


1500 meter crawl blev det. REKORD!!!!!!!!!!    och efter det 500 meter bröstsim.


För första gången så crawlade jag också snabbare än jag simmade bröstsim. Det börjar arta sig banne mig. Behövde detta såååååå jäkla mycket efter min dipp förra helgen. Denna vecka har varit tippelitoppen!


 

Och ikväll ska jag till Sätra Brunn på SPA med två av mina favoritmänniskor. Massage med aromaterapi, 4-rättersmiddag, Relaxavdelning, tjejsnack halva natten och hotellfrukost i morgonbitti efter en lugn morgonjogg. Såååå värd och det känns extra skönt efter att ha skärp till mig denna vecka.



Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards