ironmaniacs

Alla inlägg den 14 november 2016

Av Ami & Veronica - 14 november 2016 22:13

Veronica:

Jag känner mig splittrad, jag gillar verkligen att få träningsvärk men tusan vad det känns!!!!
Jag har ont i ryggfileerna, axlar, magen och ljumskarna. Träningsvärk borde ju betyda något bra, typ att man inte tränat på länge eller tränat något nytt! Jag kvalar in i båda kategorierna, tyvärr.
Jag kom liksom av mig när jag kom hem från semestern, jag som borde vara fullladdad med massor av ny energi har ingen lust alls med träning, men så igår kom lusten äntligen tillbaka.

Skidor! Som jag älskar skidåkning!
Snön har ju fallit över Stockholm och här finns fina längdspår.
Men hjälp, vad är mina längdprylar?
Lyckades hitta alla prylar och så iväg till Ångesta golfbana med Ami.

Men OJ, vilken slarver jag är. Skidorna har inte ens fått den sommarvila och den omsorg dom ska ha, gammal valla och torra glidytor.
Så jag får helt enkelt rädda upp läget på parkeringsplatsen med lite glid på burk/spray och så på med fästvalla VR60.

Så ut i spåret, total lycka, muskelminnet är det inge fel på, jag sticker iväg i ren urfori. Skidorna är med, spåren fina och solen lyser, det är obeskrivligt vackert!
Jag kör på i högt tempo och ligger på 84% i snittpuls i 45 minuter. Det känns idag :)

Idag har jag sett allt det vackra sakta men säkert töa bort, jag är ledsen och känner deppig. Snälla, snälla snö - Kom tillbaka!


Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards