ironmaniacs

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Ami & Veronica - 12 november 2016 18:34


Ami:


 


Ja, dagens träningsdos blev helt okej kan man lätt säga.. Somnade sent i går (så klart...) vid typ 00:30. Sen sov jag som en kratta men sov ändå. Fram till väckarklockan som ingen stängt av ringde och väckte mig kl 06:30. Suck... Efter det var det helt omöjligt att somna om.


Så därför var jag tidigt på plats vid Huddingehallen. Hängde faktiskt på låset och väntade på att de skulle öppna.


 


Men 5 minuter efter öppningstid låg jag i vattnet och påbörjade mina längder. Det var en himla massa folk i crawlbanan denna gång. Och fler och fler kom det hela tiden. Men jag försöker tänka att det är bra för mig att det skvalpas och trängs runt omkring. Blir mer verklighetstroget så. Lyckades ta mig en kilometer med crawl ganska komfortabelt och lugnt. Sen blev det 750 meter bröstsim innan jag tröttnade på att simma slalom i motionsbanan. Ha ha. Kände att simglasögonen verkligen suttit som fastsugna i fejset denna gång. Som sugpluppar över ögonhålan. Och när jag tog av mig dem såg det verkligen ut som jag åkt på en propp. Värsta blåtiran liksom. Som om jag kört en "veronica" dvs drämt skallen rätt i kaklet...


 

Men ingen fara och färde. Det ser verkligen värre ut än vad det var så här i närbild. Det la sig ganska omgående. Fast jag såg nog ganska rolig ut när jag gick ut på parkeringen. Speciellt med tanke på att jag såg ut så på bägge ögonen...


När jag kom hem blev det en snabb omelett innan jag drog och hämtade upp en skidsugen vän. Solen sken och det var runt nollan och någon minusgrad. Vi for ut till Ågesta där de preppat golfbanan med parallella klassiska spår och ett skejtspår i mitten. Massor med folk men det var ändå ingen trängsel. Alla var liksom i ett sorts lyckorus. Åka skidor i stockholm i mitten av november!!! Helt otroligt!


 


Det blev en dryg timme på skidorna. Lagom liksom denna dag. Speciellt med tanke på att jag kört ett simpass precis innan. Har en risig axel som spökar när jag sätter igång med skidorna så jag kände att det var läge att ta det lite lugnt.

   

Kändes riktigt riktigt bra. Köra i lugn takt samtidigt som vi hade möjlighet att prata lite, jag och min kompis. Träning kan vara väldigt socialt och ibland har man ju mer behov än annars att ventilera livets orättvisor. 


Det har varit en bra dag. Precis en sån dag som jag behövde. När jag behöver vila innebär det liksom inte att jag ska ligga med näsan i vädret och inte röra på mig alls. Nej, snarare att köra ett härligt träningspass så att jag känner mig nöjd med mig själv. Så... En bra dag helt enkelt.


 



Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards