ironmaniacs

Alla inlägg den 20 november 2016

Av Ami & Veronica - 20 november 2016 20:09

Veronica:

Och så lite klantighet på det!
En underbar helg som började med en PW med maken i det vackra vädret, vårfeeling i luften och snö som smälte bort gav porlande bäckar..... fel fel fel! Jag vill ha snö! Det är vinter och snart jul. Okej, jag är lite nöjd bara för att det är sol.

Fick till ett bra löppass på eftermiddagen och kunde testa min nya reflexväst.
Bär med stolthet "en svensk klassiker" logga på mina träningskläder.
Snygg, eller hur?

 

Så idag blev jag grymt sugen på att cykla, min racer har gått i vinteride och min hybrid är trasig!
Tur att jag har min granne Ulf som har samma size som jag i både skor, längd och vikt!
Vi, eller jag menar det är mest jag som lånar av hans sportutrustning. Tack Uffe.

Så iväg på en lugnare runda runt sjön Drevan, härlig cykling med massor av grus, vägbyggen och blöta vägar. Tog det lugnt och fint, ville inte åka omkull i grusen. Förhandlade med mig själv och tyckte jag var feg och mesig men fortsatte i lugnt tempo. SÅ plötsligt blev det smällkallt!
Alla vattenpölar frös till is och den blöta vägbanan blev till blankis, jag drog ner på farten då det är "sommardäck" på cykeln. Just då cyklade jag på bilvägen och blev orolig för att jag skulle glida omkull och om det var bil bakom... Ja ni fattar. Så jag korsade vägbanan lugnt och fint för att ta mig upp på trottoaren. Så var den där, den isiga TROTTOARKANTEN !!!!
Jag gled åt vänster och så låg jag där mitt i all grus och den förbannat hårda asfalten.

Ja, jag vet. Nu har jag skrapmärken på axel, armbågen och knät. Ett par trasiga byxor men jäkligt nöjd med helgen och träningsdosen. Inte smart, inte feg men klumpig
 


Ulf, din cykel klarade sig utmärkt :)


Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards