ironmaniacs

Alla inlägg den 13 september 2016

Av Ami & Veronica - 13 september 2016 22:09

Veronica:

Idag är jag i Skövde i jobbet, självklart är träningskläderna med och simmträning står på schemat.

Här finns en jättefin Arena med motionssim, relax, rehab och äventyrsbad. Jag byter om och tar mig till barnbassängen...ja ni läser rätt "barnbassängen"! Vattnet når upp till låren och det är varmt, pissvarmt!


Jag har laddat med rätt utrustning, dolmen, glasögon och simplatta är med. Jag hoppar i vattnet och dyker en bit, vattnet smakar salt och inte alls klor. DÅÅÅ kommer jag på vad barnpoolen troligtvis inehåller ....bläää

-Ska jag strunta i det eller... jag slår bort tankarna och bestämmer mig för att köra på.


Jag börjar med att "koka kaffe", håller i kanten i 10 minuter och bara andas ut under vattnet och lyfter växelvis på armen för att andas in ovan ytan. Vi ska bli kompisar en dag, -Jag & Vattnet!


Jag tränar på bensparkar och trot eller ej min vid flera tillfällen kom jag framåt...JIPPI


Bassängen är 10 meter och jag kan crawla hela vägen, problemet är att jag inte andas en enda gång!

Kan man simma 3800 meter utan syreintag???  

Av Ami & Veronica - 13 september 2016 19:32


Ami:

Det är inte alltid så lätt att få ihop livspusslet, speciellt inte när man har mindre barn. Min räddning är mitt löpband.

Så eftersom jag är ensam med barn ikväll fick det liv att nöta band. Det blev 4 km i 5:46-tempo. Helt ok eftersom jag ligger på en relativ lågkalori kost för tillfället och inte har skitmycket energi över.

Jobbigt var det iaf...


...och svettigt...

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards