ironmaniacs

Alla inlägg den 17 september 2016

Av Ami & Veronica - 17 september 2016 16:57

Veronica:
Känslan har funnits där sedans i måndags, den där krypande känslan av att något är på tok, jag har tränat på i veckan, inte på max men ändå okej.. så i torsdags vaknade jag med lätt förkylning. Jobbade på både torsdag och fredag och tänkte att det här var ju en nice och "snäll" förkylning.
Mot kvällen blev det sämre så fredagsmyset byttes ut mot strepsil och Nasonex.

Vaknade lördag morgon med brutal huvudvärk och SÅ jäkla ont i hela käkpartiet.
Näsan heltäppt och bihålorna svullna.

Hur kunde det bli så här?

Kurerar mig bäst det går, tar tacksamt emot recept på häxdrycker och annat bra som gör mig frisk.

Bara 7 dagar kvar till Lidingöloppet 30km.

Av Ami & Veronica - 17 september 2016 13:00


Ami:

Inledde lördagsmorgonen med att kliva upp hyfsat tidigt och ge mig ut på en lite längre löprunda, som kompensation för gårdagens simhalls-fadäs.

Var ganska kyligt, bara 9 grader på termometern när jag gav mig av, även om solen sken på en blå himmel. Nu märks det mer och mer att det faktiskt är höst på riktigt.


La upp taktiken med att hålla ett ganska lugnt tempo och ta en liten vätskepaus efter varje 5 km. Springer med flipbelt och den tillhörande större flaskan. Funkar hur bra som helst.


Löprundan gick runt sjön Magelungen. Det är så vansinnigt vackert, speciellt så här tidigt på morgonen och när vädret bara liksom ler mot en. Dessutom var det en roddtävling i sjön så hela området nästan vibrerade av skön tävlingsstämning. Jäkligt inspirerande.


Det blev tillslut 13.61 km. I väldigt moderat tempo. Var inte speciellt sliten efteråt utan mest bara skön i kroppen. Ungefär som att jag faktiskt fått mer energi av löprundan än jag gjorde av med. Jäkligt nice!

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards