ironmaniacs

Alla inlägg den 23 september 2016

Av Ami & Veronica - 23 september 2016 22:05

Veronica:


Helst av allt skulle jag vilja att det var över, jag har blandade känslor inför morgondagens Lidingölopp.

Den förbaskade bacillen som attakerat mina bihålor vägrar släppa greppet, efter 4 dagars sängläge gav jag upp och hoppades på en mental återhämtning om jag återgick till jobbet. Jag har varken feber eller halsont dock är bihålorna ingen lek!

Har provat det mesta men" skiten" vägrar släppa.

Knät har också ballat ur, jag hoppas det är tillfälligt och bara är tävlingsnojjor som satt sig i huvudet.


Ikväll var jag ut till Lidingövallen för att hämta nummerlapparna, en bra mental boost! En härlig stämmning och endel shopping blev det.


Jag har haft mitt Team över på en fika ikväll, Ami är min bästa supporter och träningskompis som är så bra på att peppa! Tack Ami, det känns redan bättre inför morgondagen!

Imorgon kommer dom finnas runt på banan i sina oranga kepsar för att heja fram mig och langa energi.

Energi intaget ikväll bestod av en utsökt kallori rik räkpasta som Maken omsorgsfullt lagat.


Jag har helt enkelt vilat mig iform de senaste 10 dagarna, läst många härliga tidningar och metalt förberätt mig för helgens utmaningar.


Återkommer med en racerapport om jag överlever   

     

Av Ami & Veronica - 23 september 2016 07:15

Ami:

Ibland blir det bara skit. Tyvärr höll skiten i sig i nästan en hel vecka. Med planeringsdagar med övernattning på jobbet där jag till och med drack ett par glas vin. GOSH! Ja, ni fattar hur tungt jag fallit. Och bara ätit, ätit, ätit... Och det slog ju till obarmhärtigt så klart.


Men det är väl med det som med allt annat... Bryt ihop och kom igen.

Så nu sitter jag här i arla morgonstund på väg till simhallen för ett crawlpass. Med ett rejält grabba-tag i kragen.

Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards