ironmaniacs

Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Ami & Veronica - 3 oktober 2016 13:27

Ami:


Vi kämpar på med crawlen. Skam den som ger sig. Veronica är dock något mindre övertygad om nyttan med denna kurs än jag. Jagt ycker ändå att jag fått med mig grundpelarna i crawl och hur det ska gå till.


Igår hade vi återigen individuell kritik. Som tur var så vvar vi bara 7 personer vilket gjorde att vi hade möjlighet att bli lite mer grundligt granskade och dessutom få bli filmade.


Efter filmningen fick vi titta på klippet och se vad vi gjorde bra och vad vi gjorde mindre bra. Min första tanke var "OH MY GOD! Jag måste köpa mig en ny baddräkt!" och min andra tanke var "OH MY GOD! Jag behöver skaffa mig lite solbränna!." Men när fåfängan lagt sig och jag kunde fokusera på inte hur jag såg ut rent kosmetiskt utan HUR jag faktiskt simmade var det oerhört lärorikt. Och en satans massa grejor man behöver fokusera på:


- jag simmar bredbent. Tydlig så kan man göra det   . Så starkare sträck på kroppen och håll ihop benen. Okidoki. Håll ihop benet!


- jag ska sträcka ut simtagen mer. Lång och rak och fin.


- jag ska skotta undan vattnet mer. Okej, skotta skotta skotta.


MEN!   Jag var tydligen så duktig så jag får lov att använda paddlar! jajemänsan! Fatta. Jag har kommit till paddel-stadiet! Vad kan det vara då? Typ nästa level...? Ja typ kanske. Paddlar får man inte använda hur som helst minsann, nehej du. Man måste kommit till level 2. Inte level 1 utan level 2. Och så hann jag med två längder med paddlar och sen var lektionen slut för denna gång. Underbart är kort. Men shit vilken fart man får med paddlar! (en paddel är alltså som ett litet "mini-dasslock" man har på handen som skottare...).


Längtar lite till nästa söndag. Då ska det paddlas jävlar min själ!!!


Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards