ironmaniacs

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Ami & Veronica - 10 oktober 2016 20:10

Cykelträningen har flyttat in, fördelen är ju att man slipper motvind, kantvind, regn, mörker och bilister.

Nackdelen är å andra sidan att det blir väldigt svettigt och man måste ha ett bra mentalt pannben för att nöta mil ensam i en dunkel källare på jobbet.


Det här är min cykelkamrat fram till april...

 


Idag tog vi oss gemensamt ann ett tufft intervallpass, jag och Monarken. 20 minuter uppvärmning sedan 1 minut med hög belastning/hög kadens följt av 1 minuts återhämtning x 6 st repetioner och avslutade med 10 minuters nedcykling.

Vid 5:e intervallen fick jag dommningar i ansiktet, hur är detta möjlig? Värre blev det vid sista och 6:e intervallen.

Någon som vet vad det beror på? Hade ju känts bättre om jag hade fått mjölksyra i benen, hehe.


Snacka om tur, efter passet blev jag bjuden på en fantastisk räkmacka av ekonomiavdelningen då de jobbade över med bokslut och hade beställt extra mat...

 


Presentation


Följ två tjejers väg från galen idé och inköp av startplats till målgång vid Ironman Kalmar 2017.

Ami 42 år med mer pannben än fysisk form och talang.

Veronica 44 år med största idrottsintresse cykel och aktiviteter på fruset vatten.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards